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Guía de audio high - end


Ericretamal

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[quote name='Ericretamal' date='10 December 2013 - 03:18 PM' timestamp='1386703105' post='224919']
Eso, comenten y si alguien se raja con una traducción, mejol...

http://thepiratebay.ac/torrent/9329849/The_Complete_Guide_to_High-End_Audio_%28Robert_Harley%29
[/quote]


Interesante libro, tiene harto humo audiophilo , pero en esta frase coincido plenamente:

"To evaluate soundstaging and hear the characteristics I’ve described, you must use
recordings that contain these spatial cues. Studio recordings made with multiple microphones
and overdubs rarely reveal the soundstaging characteristics described. [size="5"][b]Recordings
made in real acoustic spaces[/b][/size] [size="5"][b]with stereo microphone techniques and a pure signal path[/b][/size] [size="5"][b]are
essential to hearing all aspects of soundstaging[/b][/size]. In short, soundstaging is provided by a
combination of the recording and the playback system. If soundstaging cues aren’t present
in the recording, you’ll never know how well or how poorly the component or system
under evaluation reveals them. Most audiophile recordings are made with purist techniques
(usually two microphones) that naturally capture the spatial information present during the
original musical event.."

muchos audiofilos locales pasan por alto este crucial hecho de la causa.

a seguir la lectura....

Editado por AudioLuthier

"El día del gran debate, cuando llegue la realidad a arbitrar quién estaba en lo cierto, te pasará como hoy: igual que se burlan de tus razones porque estás en minoría se burlarán de tus derechos si no puedes defenderlos de una manera efectiva.

Será como en mi novela: el miedo se impondrá a cualquier consideración, y unos por supervivencia y otros por placer, impondrán la ley del “me da igual lo que dijiste. Hoy han cambiado las reglas”. Y será de nuevo la gran purga. La de los inocentes, los ingenuos, y los comeflores."

Javier Pérez

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otra verdad desde el punto de vista técnico inapelable:

"The ability to increase output power into low impedances indicates how much current the amplifier can deliver to the loudspeaker.[size="5"][b] It is
current flow through the loudspeakers’ voice coils (in dynamic loudspeakers) that creates
the electromagnetic force that causes the cones and domes to move[/b][/size], and thus produce
sound. If current flow through the voice coil is constrained, so is the music."

"El día del gran debate, cuando llegue la realidad a arbitrar quién estaba en lo cierto, te pasará como hoy: igual que se burlan de tus razones porque estás en minoría se burlarán de tus derechos si no puedes defenderlos de una manera efectiva.

Será como en mi novela: el miedo se impondrá a cualquier consideración, y unos por supervivencia y otros por placer, impondrán la ley del “me da igual lo que dijiste. Hoy han cambiado las reglas”. Y será de nuevo la gran purga. La de los inocentes, los ingenuos, y los comeflores."

Javier Pérez

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